Hela vintern har målet varit att åka ut till klubbholmen och tömma sparbössan. Isläggning på Görväln har dock inte denna vinter fungerat riktig som man vill för att kunna ta sig dit på skridskor. Senaste dagarnas kyla startade dock hoppet. På onsdagen startade vi två från Kallhällsbadet.
Senaste tiden har det kommit lite snö som har gömt riset på piren efter buskröjningen för några veckor sedan. Några från seniorgruppen tog sig trots snön ann att städa upp piren från ris. Grenar av lämplig storlek maldes ned i kompostkvarn.
Ris som inte maldes ned eldades upp i den gynnsamma svaga nordliga vinden. Grövre grenar sparades för att sågas upp till ved av framtida arbetslag.
Hamnpirens växtlighet skulle ansas för framkomlighet och slipa grenar och löv på båtarna.
En skylift inhyrdes för att kunna komma åt i trädtopparna.
Röjning på hög höjd.
Cykelkärran hittades den 25 januari liggande slängd i snövallen vid bilparkeringen utanför KBS. Kärran är nu omhändertagen.
